Planerade nya arbetsmarknads- och näringslivsnämnden

Vänsterpartiet, med övriga oppositionspartier, har under denna mandatperiod räddat kvar kultur- och fritidsnämnden, den kommunala hemtjänsten och med vår hjälp blir troligen den planerade nya arbetsmarknads- och näringslivsnämnden bra även för den enskilda människan och inte bara för företagen.

Den borgerliga alliansen, som har makten i Nynäshamn, glömmer nämligen gång på gång bort att de är en minoritet som behöver söka stöd hos andra partier för sina frågor. Vi påminner dem dock.

Bild: Helene Skoglund, Kristina Laitinen

Ur artikeln:”V känner bland annat oro över planerna på att flytta hanteringen av försörjningsstöd till den nya nämnden. Partiet anser att det är mycket viktigt att de handläggare som arbetar med försörjningsstöd även i fortsättningen måste kunna ha ett tätt samarbete med personal på socialförvaltningen. Detta eftersom majoriteten av de personer som söker försörjningsstöd har en mer komplex problematik.

– Därför är det jätteviktigt att kommunen säkerställer en fortsatt fungerande samverkan mellan myndighetsgränserna runt gemensamma klientärenden. Sekretess eller fysiska lokaler nämnder emellan får inte utgöra ett hinder för samverkan, säger Bernt Månsson.” (Kommunstyrelseledamot, samt t.f. gruppledare V, Nynäshamn)

Läs hela artikeln via länken –><