Kommunfullmäktigekandidat nr 12

Fram till valet, en gång per vecka, kommer vi att presentera våra fullmäktigekandidater för Vänsterpartiet Nynäshamn. Alla får svara på samma tre frågor, så ni får lite inblick i var och en.

Kandidat 12 är EMIL FERNSTRÖM, student

Emil Fernström, student

1. Varför är du vänsterpartist?

Idag när högerns verklighetsuppfattning om att sänkta skatter, privatiseringar och segregation skulle vara grunden till ett gott samhälle har krupit sig allt längre bortom traditionella högerpartier, till att idag även inhysas hos våra senaste regeringar, så finns det bara ett politiskt alternativ kvar att stå bakom för alla oss som säger att nog får vara nog. Därför är jag vänsterpartist.

2. Vilka frågor brinner du mest för?

Jämlikhet och jämställdhet är frågor jag alltid brunnit för framförallt, men i tider av eskalerande klimatförstöring och bristen på ansvarstagande inför denna, i synnerhet från våra politiker, så måste klimatet vara den fråga jag brinner mest för. Utan ett hållbart klimat finns det tyvärr inga andra frågor att brinna för.

3. Vad tycker du är det bästa med Nynäshamns kommun?

Jag älskar naturen i Nynäshamn, utsmyckad med skog, berg, vikar, sjöar och såklart skärgården, och tack och lov finns den alltid till hands.

Emil är även sekreterare i Vänsterpartiet Nynäshamns styrelse.